Tanítsd tanulni!
Módszertani útmutató az örömteli együtt-tanuláshoz I., II.

(Kétrészes tréning.
Az anyag természetére való tekintettel a két rész egymásra épül, és csak együttesen végezhető el.)

A tréningek időpontjai:
Tanítsd tanulni! I. rész: 2016. október 2.
Tanítsd tanulni! II. rész: 2016. október 9.

A tréningek időbeosztása:

  • 9:00 – 19:00
  • egy óra ebédszünet
  • kávészünetek tetszés szerint.

Helyszín:
Budapest II. kerület
Gordon & TA. Kft.

Részvételi díj: 27.900 Ft, amely tartalmaz:

  • 8 óra szakmai tevékenységet
  • kávét és süteményt (a készlet erejéig)
  • nyomtatott, jogvédett tréninganyagot
  • jegyzetpapírt

Jelentkezés életvezetési tréningre

„Próbálok vele együtt tanulni, de mindig összeveszünk…. Így pedig nem hozza ki magából, ami benne van.”
„Velünk régen nemigen tanultak; miért érzem, hogy vele mégis kellene?”
„Mit várhatok és mit nem az iskolától?”
„Mitől különböznek ennyire már az elsős gyerekek is?”
„Hogyan tudnék neki úgy segíteni, hogy ne rontsuk a kapcsolatunkat?”
„És mi a dolgom, amikor szidja a tanárokat és az iskolát?”

 

Fontos tudni: a tanulási probléma számos okbl fakadhat, sok problémás gyereknél tünete lehet mélyebb zavaroknak. A tanfolyam segít eldönteni, az-e a legjobb megoldás, ha a szülő támogatja a gyermek otthoni tanulását, vagy többet érhet el egy fejlesztő pedagógus, néhány óra szakszerű korrepetálás, vagy inákbb a gyerekpszichológus aztalára tartozik a probléma.

Az sem mindegy, milyen iskolatípussal működik együtt a szülő: mi a dolgunk, ha állami iskolába jár a gyermek és mi a helyzet, ha magán- vagy alapítványi iskola (Waldorf, Lauder, AKG, stb.) az együttműködő partner.

Mit ad a tréning?

  • térképet a gyerek mentális fejlődéséhez: fejlődéslélektani háttérismeretek;
  • egy néhány egyszerű vezérelvet, amely irányt mutat, megvéd a hibáktól és a későbbi években is segít válaszokat generálni dilemmáinkra;
  • módszeres keretet az együtt-tanulás folyamatához;
  • technikákat és praktikákat: a csoportban megvitatjuk az együtt-tanulás apró-cseprő napi buktatóit és örömeit;
  • pozitív, örömteli, kapcsolatépítő szellemiséget a gyerek szellemi kibontakozására és kapcsolatunkra vonatkozóan.

Közelebbről:

  • szülő, gyerek és iskola háromoldalú szerződése
  • mit várjunk az iskolától, az oktatás színvonala, kapcsolat tanárokkal, vezetőséggel, szülőkkel
  • mennyire tanuljunk a gyerekkel és mennyire ne, honnan tudjuk, mennyire kell belefolynunk
  • az együtt tanulás veszélyei a szülő-gyerek kapcsolatban
  • szülő és gyerek titkos szerződése, tudattalan dinamikák pozitív és negatív irányban (hitetlenség, ellendrukkolás, rivalizálás, bénító szerződések, fejlesztés,
  • pozitív programozás, kibontakozás és túlszárnyalás)
  • a közös tanulás keretei: napirend kialakítása az iskolás gyerekkel
  • a bizalom kiépítése az együtt-tanuláshoz
  • strukturálás, az anyag megszelídítése
  • a tananyag megszerettetése, komolyság és játékosság a tanulásban
  • az ellenállás feloldása
  • hogyan küzdjünk meg a kimondottan nehéz anyagrészekkel és feladatokkal
  • meddig segítsünk és hogyan ne segítsünk
  • értékelés, minősítés, önbizalom
  • hogyan beszélgessünk az iskoláról, tanárokról tanulásról
  • néhány gondolat a pályaválasztásról.