Tanulásmódszertan diákoknak

  • Tippeld meg: a benned rejlő tehetség, képesség potenciál hány százalékát hoztad ki magadból és mutattad meg ebben az iskolában? Szeretnéd ezt a százalékot felsrófolni?
  • Valld be magadnak: a tanulási időd hány százaléka megy el készülődésre, halogatásra, anyaggyűjtésre, bizonytalankodásra? Szeretnéd ezt leegyszerűsíteni?
  • Tippeld meg: hány százalékban használod hatékonyan a felkészülési időt dolgozatok, vizsgák előtt? Szeretnél ezen javítani?
  • Valld be magadnak: az energiád hány százaléka megy el arra, hogy a saját belső ellenállásoddal küzdesz? Szeretnél úgy tanulni, hogy nem nyomod egyszerre a gázt és a féket?
  • Tippeld meg: az időd hány százalékában küzdesz magaddal, és mennyit a tananyaggal? Szeretnél ezen az arányon javítani?
  • Valld be magadnak: 1-10-ig terjedő skálán mennyire mozgat meg az a gondolat, hogy egy nap munkavállaló leszel, akinek helyt kell állni és saját megélhetésedet megteremteni? Szeretnél tenni egy-két óvatos lépést afelé, hogy erre is felkészülj?

A tanulás végcélja az, hogy olyan munkából tudj majd megélni, amit szeretsz, ami a saját lényedből és személyiségedből fakad. Az ehhez vezető úton talán a legnehezebb szakasz az iskola és az egyetem, a képzettség megszerzése. Tanulni pedig a legtöbb diákot nem tanítják meg sem a családban, sem az iskolában. Pedig a tehetség csak egy résztényező a későbbi sikerben: a legnagyobb zseni is hiányosan bontakozik ki, ha a tudás megszerzésében hiányokkal és fehér foltokkal küzd; és az átlagos tehetségből is csodák bomlanak ki, ha komoly, örömmel megszerzett tudás gazdagítja.

Ha tudatosítjuk saját tanulási folyamatunkat, életre szóló módszert és eszközöket kapunk ahhoz, hogy megkönnyítsünk a dolgunkat bármely tanulási helyzetben.

  • a „leülési idő”: a halogatás háttere
  • a tanulás keserves előszobája: a tananyag begyűjtése
  • hogyan érdemes az anyagot strukturálni
  • hogyan tudom felszámolni saját belső ellenállásomat
  • hogyan lehet az erőfeszítés csökkentésével javítani a tanulás hatásfokát
  • hogyan küzdjek meg azzal, ami nehéz, nagy, és rémítően tornyosul elém
  • kötődésünk az anyaghoz: racionalitás, érzések, fantázia, személyesség
  • a sikeres vizsgázás titkai
  • a csoport ereje: hogyan és miben segítsünk egymásnak
  • pozitív és reális forgatókönyvek
  • a tágabb pszichés kontextus befolyásolja a tanulást:
    • mit jelent nekem ez az iskola, hogy kerültem ide
    • jó helyen vagyok-e ebben az iskolában/ezen a szakon, tényleg ezt akarom-e csinálni
    • jövőkép és motiváció: tudom-e egyáltalán, mit akarok csinálni a jövőben
    • hogyan érzem magam ebben az iskolában, színvonal, lelkesítő és lehangoló tanárok, a közösséget adó és az elhanyagoló iskola; mit várjunk egy iskolától
    • viszonyom a tanuláshoz, előtörténetem, jó tanuló, rossz tanuló
    • a háttérben felsejlő szülő: szigor, elhanyagolás, elvárások, presszió
    • tanulás, iskolázottság, önmegvalósítás a családomban
    • az első generációs és a sokad-generációs értelmiségi sors, és a mobilitás nehézségei.

A képzés túlnyomórészt gyakorlati hangsúlyú, a hétköznapi életben használható módszertani eszközöket, szókincset, tudatosságot és ön-menedzselő technikákat ad. Emellett jelzésszerűen érintjük azokat a pszichológiai tényezőket, amelyek befolyásolhatják a tanulmányi teljesítményt. Minden résztvevő maga dönti el, hogy mennyire tárulkozik föl személyesen a csoportban.

Következő induló csoport: 2016. december 4. vasárnap

A tréning időbeosztása:

  • 10:00 – 19:00
  • egy óra ebédszünet
  • kávészünetek tetszés szerint.

Helyszín:
Budapest II. kerület
Gordon & TA. Kft.

Részvételi díj: 19.500 Ft


Jelentkezés a tréningre